5 Kasım 2009 Perşembe

Gamova'dan inciler...



Webde dolaşırken Gamova'yla Fenerbahçe Acıbadem'e transferinden sonra yapılmış yakın tarihli bir röportaja rastladım. Fenerbahçe ve transferiyle ilgili düşünceleri artı birkaç magazinsel pasaj yazının devamında.


Fenerbahçe'ye transferin Rusya'da büyük şaşkınlıkla karşılandı. Öncesinde bununla ilgili en ufak bir haber bile yoktu. Sanki her şey birdenbire olmuş gibi?
Bu kararı almam ve diğer olaylar gerçekten çok çabuk gelişti. Fenerbahçe'nin teklifi ve imzayı atmam arasında geçen süre üç gündü sadece. Muayene için geldim, kulübün ofisine gittik ve imzayı attım.

Böyle bir şehirde yaşamaya başlamak senin için zor olacak mı? Örneğin ev bakmak için zamanın oldu mu?
Evet, kulübün bana önerdiği seçeneklerden bir apartman dairesini seçtim. İstanbul'un Asya tarafında oturacağım. Marmara kıyısında gerçekten güzel bir yer, antrenman tesislerine de yakın.

Fenerbahçe senin ilk yurtdışı tecrüben mi olacak?
Hayır, daha önce Uralochka'dayken Karpol beni bir süreliğine Hırvatistan'a kiralık göndertmişti ama tüm sezon değil sadece çok kısa bir süre orada oynadım.

Neden Türkiye, mesela İtalya veya çok popüler olduğun Japonya değil?
Çünkü burada tek başıma olmayacağım. Feribotla 20 dakika mesafede olan arkadaşım Inessa Korkmaz var ve şu an için onun evinde kalıyorum.  Ayrıca Rusya'daki arkadaşlarım diledikleri zaman yanıma gelebilirler. Vize almak gibi sorunlar yok. Sadece gidip bir bilet alıyorsunuz o kadar. Moskova, Ekaterinburg veya herhangi bir şehirden buraya uçakla gelmek çok ucuz ve kısa sürüyor

İngilizce biliyor musun?
Konuşulanların bir kısmını anlayabiliyorum ama konuşamıyorum.

Fenerbahçe senin dışında Osmokroviç'le de sözleşme imzaladı. O da pekçok şampiyonluk görmüş oldukça kariyerli bir oyuncu. Kulübün bu seneki hedefleri neler?
Bu tarz iyi oyuncuları alan kulüpler hep aynı şeyi isterler: başarı. Hedefimiz Türkiye'de şampiyon olmak. Ayrıca Şampiyonlar Ligi için de iddialıyız.

Türkiye Ligi'ni nasıl buluyorsun?
Gerçekten zor bir lig. Avrupa'nın en iyi liglerinden biri.  Bu yıl şampiyonluk için dört tane aday var. Biz, Eczacıbaşı, Vakıfbank ve Galatasaray. Ankara'daki bazı takımlar finansal sorunlar yüzünden ligden çekildiler ama hala birçok iyi takım var.

Fenerbahçe'yle sözleşmen bir yıllık. Sence bu sözleşme yurtdışında iyi bir kariyer için başlangıç mı olacak? Dünyada seni transfer etmek isteyen bir sürü kulüp var. Örneğin 5-6 yıllık bir yurtdışı sürecinin ilk adımı olabilir mi bu sözleşme ve bu süre boyunca Ruslar seni sadece milli takımda mı görebilecekler?
5 yıl mı? Bu çok uzun bir süre ve bana göre değil kesinlikle. Ailemi, arkadaşlarımı, güvenebileceğim ve sevdiğim insanların etrafımda olduğu bir düzene alışığım ben. Para konusuna gelince. Fenerbahçe'nin teklifi Dinamo'da kazandığımdan daha iyiydi. Bu da benim için bir artı oldu.

Türkiye'de maç başına ortalama 50-60 atak yapmak zorunda kalacaksın belki de. Bu seni endişelendirmiyor mu?
Hayır, ben bu tarz sorumluluklara alışığım. Hayatımın normal bir parçası bu da. Bir endişem yok. Eğer bu şekilde kullanılacaksam ben hazırım.

Senin pozisyonunda oynayanlar için pasörün pasları gerçekten çok önemli. Eğer verdiği pas kötü olursa pasöre bağırıp çağırır mısın?
Hayır.

Pek medyatik biri değilsin. Özel hayatınla ilgili çok az şey biliyoruz.
Adı üstünde özel hayat. Sadece bana ait ve özel hayatımı ulu orta paylaşmak gibi bir düşüncem de yok.

Çocuk yapma gibi bir planın var mı?
Evet, kesinlikle böyle bir planım var ama henüz bir zaman belirlemedim.

Kötü alışkanlıkların var mı?
Sigara içmem, alkol kullanmam ve küfür etmem.

Kendinle barışık mısın?
Evet, genel olarak mutlu bir insanım.

Hiç yorum yok: